Mikor drága egy klíma szerelése?

Mire figyeljünk, ha klímát szeretnénk?

Egy minőségi klímaberendezés beszerzése, telepítése elég sok pénzbe kerül. Sokan igyekeznek gondosan kiválasztani a szakembert, hogy megfelelő szolgáltatást kapjanak a pénzükért, de ….

Aki ma klímát szeretne nehéz helyzetben van. A választás legtöbbször az ajánlott ár alapján történik, amely az idő előrehaladtával gyakran téves döntésnek bizonyul. Szinte mindenki tud egy történetet, hogy miért bánta meg az „olcsó szakember” megbízását.

Az alábbi cikkben a teljesség igénye nélkül összefoglaltuk, hogy mi a különbség klímatelepítés és klímatelepítés között. Reméljük segítségükre lesz!           

 

Mit tehetünk mielőtt klímaszerelőt választunk?

Aki körültekintően választ, néhány apró jelből már jó döntést tud hozni.

Jellemzően az első megkeresés telefonon, vagy e-mail-en történik. Egy beszélgetés már árulkodó lehet, de a levél formája is gyakran beszédes. Ha a klímásnak nincs „ideje”, vagy nem kíváncsi az ügyfél kéréseire, nem válaszolja meg a kérdéseit, az is lehet intő jel lehet, csakúgy mint a nagyon lehengerlő modor.

Néhány jó kérdéssel is közelebb kerülhetünk az okos döntéshez. Például azzal, hogy: „Mióta szerel klímákat?” ; „ Van-e felelősségbiztosítása?”

A következő lépés az árajánlat

Ez már tükrözi a munka várható minőségét. A kockás lapon, aláírás nélkül adott ajánlat már adhat okot az aggodalomra. Mindenkinek örömhír, ha a piaci árnál olcsóbban juthat hozzá például egy klímához, de ennek általában ára van. Az esetleg ÁFA nélkül kínált klímának kétes eredete lehet. Érdemes azzal tisztábal lenni minden klímára vagyónak, hogy minden klímaberendezésnek szerepelnie kell a Klímavédelmi Hatóság rendszerében, csakúgy mint a telepítőnek (ennek következtében minden szakember megtalálható az adatbázisban!).

Általában senki nem választja az első felhívott szerelőt. Ha több helyről kap hasonló árajánlatot, akkor egy túl olcsó ajánlatnak már gyanúsnak tűnhet.

Miért nem a legolcsóbb ajánlat a legjobb?

  • Egy profi szerelő minőségi szerszámokkal dolgozik, amelyeket időnként cserélni, javítani szükséges. Minőségi munkát csak jó szerszámokkal lehet végezni.
  • A felhasznált anyagokból, alkatrészekből is a jó minőség elengedhetetlen a megfelelő munkavégzéshez.
  • A telepítést képzett, gyakorlott szakember végzi, hogy az elkészült munka mindenkinek elnyerje a tetszését.  
  • Az esetleges garanciális javításokat is jellemzően a telepítő vállalkozás finanszírozza.
  • Egy megbízható klímás cég rendelkezik felelősségbiztosítással, aminek kötelező anyagi vonzatait rendszeresen fizeti.
  • Mindemellett egy megbízható, hivatalosan működő vállalkozás fizet minden kötelező működéshez szükséges költséget.

A felelősségbiztosítás fontossága

Emberek vagyunk és hibázhatunk. A felelősségbiztosítás a szerelő hibáját téríti meg az ügyfél számára, így elkerülhető a hosszú vádaskodás, esetleges pereskedés. Ha valaki hosszú távra tervez, akkor az ilyen költségeket is be kell építenie az árajánlatba (így nyilvánvalóan nem lesz versenyképes az „egyszezonos” klímás árával). Ugyanakkor megnyugtató tény, hogy még évekig megtalálható a szolgáltatói piacon, hiszen hosszú távra tervez a vállalkozásával.

Sarkalatos pont a klímaberendezés vásárlása

Gyakran vásárolnak az ügyfelek áruházban berendezést, amellyel gyakran adódhat nehézség. Azt szokták mondani, nincs baj, amíg nincs baj. A vesszőfutás akkor kezdődik, ha egy ilyen berendezés véletlenül tönkre megy. Az áruház van, hogy megkéri az ügyfelet, hogy vigye/küldje be a hibás berendezést a szervízbe. No, de akkor ki szereli le a klímát, és mennyiért?  

A garancia megoszlik. Az üzlet adja a garanciát, a telepítő adja a szerelésre vonatkozó garanciát. Ha elromlik a berendezés, mi miatt romlott el? A szerelő hibázott, vagy a gép volt rossz? Jöhet a bizonyítás. Ez mind, mind sok értékes idő. A máshol vásárolt berendezéseket leggyakrabban csak az áruházzal szerződésben lévő szerelők telepítik, akik így kissé monopolhelyzetben vannak. Nem szerződött szerelő vagy nem vállal idegen gép telepítést, vagy lényegesen magasabb áron, mint az általa szállított berendezést.

A telepítésről néhány gondolat

Az ügyfél látva a munka alakulását, szerintem tökéletesen fel tudja mérni, hogy mit kap a pénzéért. A profi telepítő már a felmérésnél megbeszéli az ügyféllel a telepítés menetét. Hova telepíti a beltéri egységet, kültéri egységet, miként oldja meg az áramvételezést, valamint a kondenzvíz elvezetését. Így az ügyfelet nem éri meglepetés. Tisztában van minden fontos részlettel.

Ha már ott a Szakember…

Ha a telepítés nem a megbeszéltek alapján kerül kivitelezésre, akkor az ügyfél jogosan számon kérheti a telepítőt, hogy miért nem a megbeszéltek szerint folyik a telepítés.

  • Érdemes ellenőrizni, hogy az ajánlatban szereplő berendezés kerül-e felszerelésre.
  • A képzett és megfelelő engedéllyel rendelkező klímás bizonyítani tudja-e, hogy rendelkezik a megfelelő igazolással.
  • Ha a klímás nem mutatja be a berendezést, vagy felajánlja a számla nélküli elszámolást – bármennyire is kecsegtető ajánlat -, érdemes gyanakodni és ragaszkodni a számlához. (Ha nem kap számlát, akkor a nagyértékű klímája garancia nélkül marad.)
  • Minden hűtőközeggel ellátott berendezést ún. Telepítési tanúsítvánnyal kell átadni. Ennek két oldala van. Az első oldalon az értékesítő tölti ki az adatokat, a másik oldalon a telepítést végző szakember.
  • Ma már elvárás, hogy a telepítést végző vállalkozó letakarja a bútorokat, illetve összetakarítson maga után, és elvigye a keletkezett hulladékot, göngyöleget.

 

Az olcsó telepítés másik következménye

Fontos körültekintően dönteni! Előfordul, hogy az olcsó áron berendezést telepítő „szakember” nem fogja karbantartani, esetleg rendszeresen szervizelni. Ezzel pedig az ügyfél akár el is veszítheti a garanciát. Az erről készült cikkünket, mindenképp érdemes elolvasnia! 

Bízunk benne sikerült komplett képet adnunk Önnek a megfelelő szakember kiválasztásának folyamatához. 

Munkánk során gyakran szoktuk látni, hogy a kevésbé körültekintő szakemberek, milyen – az ügyfél számára fontos – részletekre nem figyelnek.

  Klímaszerelés olcsón Klímaszerelés piaci áron
Telepítő telefonja feltöltőkártyás előfizetős
Felmérés telefonon keresztül; esetleg személyesen térítés ellenében személyesen; ingyenes
Árajánlat kézzel írva, vagy szóban. Tájékoztató jellegű Céges papíron aláírva, rejtett plusz költségeket nem tartalmaz
Felelősségbiztosítás  ✅
Szakmai tapasztalat minimális több év(tized)
Szerelő megjelenése szakadt, koszos munkaruha (tisztelet a kivételnek) ápolt, céges, tiszta munkaruha
Szerszámok barkács professzionális
Klíma ára okosban, akár számla nélkül. Leesett a kamionról… ajánlott fogyasztói áron
Előkészület a munkaterület védelme, takarása fóliával, kartonpapírral
Telepítés

igénytelen

Csövezés: kábelcsatorna nélkül, egy-két éven belül az UV sugárzás hatására a szigetelés tönkremegy. Nehezen javítható.

Kültéri egység fordítva került felszerelésre, rezgéscsillapító nélkül.

Rövid élettartam.

igényes

Csövezés: kívülről alig látható, vagy kábelcsatornában. Az UV sugárzás nem teszi tönkre a szigetelést, könnyen javítható.

A kültéri egység helyes irányba felszerelve rezgéscsillapítóval, a létra nem nyomja a ház szigetelését, a kondenzvíz gondosan elvezetve.

Hosszú élettartam.

Átadás ? ? ? Készülékbeállítása, távirányító bemutatása, betanítás, kérdések megválaszolása
Fizetés megoldjuk okosban az elvégzett munkáról számlát kap az ügyfél, így érvényes a garancia
Garancia telepítést, fizetést követően elérhetetlen készülékre, telepítésre garanciát vállal
Javítást garancián túl is vállal
Karbantartás rendszeresen, értesíti az ügyfeleket
Csomagolóanyag az ügyfélnél marad elszállítja az ügyféltől
Takarítás

 

 (ügyfél takarít)

tisztán átadott munkaterület

Leszerelt berendezés ott hagyja intézkedik az elszállításról

 

 

Blog

Legutóbbi blog bejegyzéseink a klímatechnika világából. Újdonságok, cikkek, hasznos tudnivalók és érdekességek.

Tippek és trükkök a hűvös és fenntartható nyárért. Kedves, tudatos vásárlótárs! 👋 Készen állsz arra, hogy legyőzd a hőséget és cool maradj idén...

bővebben
Tájékozott ügyfél

Tájékozott ügyfél

Gyakran előfordul, hogy az ügyfelek korábban már teljes körű kutatást tartottak a klímaberendezések piacán. Esetleg szimpatizálnak egy márkával, egy...

bővebben