Az alábbi kérdésekre igyekszünk kimerítő választ adni Önöknek!
Klímakarbantartás évente kétszer? Biztos ez?
Gyakran kérdezik meg ügyfelek milyen gyakorisággal javasolt a klímakarbantartás, klímatisztítás.
A leggyakoribb válasz az az, hogy évente kétszer. A gyártók a garancia érdekében javasolják az évenkénti 2 karbantartást általában a hűtési és fűtési szezon elején, azaz tavasszal és ősszel. Ez garantálja a megfelelő hatékonyságot és a jó működést, illetve ebben az esetben nem veszítjük el a jótállást.
„A jótállás feltétele az üzembe helyezést végző szakember által megállapított – helyi adottságokhoz igazodó – gyakoriságú, ennek hiányában legalább évi 2 alkalommal történő karbantartás elvégeztetése és ennek igazolása. A karbantartás elvégzését az azt végző szakember által a jótállási jegyen fel kell tüntetni. Amennyiben az előírt gyakoriságú karbantartás nem igazolható a fentiek szerint, úgy a Vállalkozást (Cascade) jótállási kötelezettség nem terheli. ” – Cascade használati útmutató
Kinek a költsége a gyártó által előírt a karbantartási munkálat díja?
A gyártó előírja, mint feltételt, a karbantartás gyakoriságát, de ez nem része a klíma értékesítésnek. A karbantartás költsége a vásárlót illeti, hiába van 2, 5, vagy 10 éves garancia ez időn belül, nem ingyenes a karbantartás. Ennek díját a vásárló fizeti meg az általa választott klímás cégnek.
Ügyfeleinknek mindig alá is húzzuk a javasolt éves 2 karbantartásra vonatkozó részt a használati útmutatóban, azon túl, hogy szóban is felhívjuk a figyelmét. Egy elhanyagolt klíma sajnos elveszítheti a garanciáját! Ezért figyeljünk oda rá!
Akkor az éves 2 klímakarbantartás elegendő?
A garancia megtartásához, ha a szakember éves 2 karbantartást javasol, ahogy a használati útmutatóban is olvasható, akkor igen. Viszont számos esetben ennél jóval több karbantartáshoz hívnak ügyfeleink, akik:
– kisállatot tartanak, így a klíma összegyűjti a szőrt és megtapad a felületeken.
– éttermet üzemeltetnek. Itt jelentős a vendégforgalom.
– forgalmas utak melletti helyiségben működtetnek klímát, mert ott jobban szennyeződik. Ilyen például a Budapest belvárosa.
– építkezések közelében laknak. Jelentős a por, nem tiszta a levegő akár hónapokon keresztül.
– közösségi tereket, irodákat üzemeltetnek, itt ugyanis sok ügyfél fordul meg.
– orvosi rendelőben, szépség szalonokban használják.
Ezekben az esetekben a beltéri, de a kültéri is gyorsabban „piszkolódik”, intenzívebben szennyeződik. Tisztítás során látjuk, hogy vastagabban áll meg rajta a por, mint például egy kertvárosi családi ház esetén. Ez pedig a klíma hatásfokát jelentősen rontja.
Már lejárt a garanciám, így is kell rendszeresen karbantartatnom?
Igen! Javasolt mindenféleképpen. Azért, hogy a klímaberendezés megbízhatóan működjön, megfelelő hatásfokkal. A klíma összegyűjti a levegőben a szállóport, állatszőrt (pl. fogászati rendelőkben, műkörmös szalonokban), ami egy részről, jó, hiszen nem a vendégek tüdejébe kerül, ugyanakkor telítődik a klíma és jelentősen romlik a hatásfoka.
Otthon, vagy kisebb forgalmú irodákban használt klímák esetén szintén, akkor döbbennek meg a tulajdonosok, mikor megmutatjuk, milyen szennyeződést takarítottunk ki.
Arról, hogy miből áll a klímatisztítás és -karbantartási szolgáltatásunk, továbbá, milyen áron érhető el, itt olvashat!
A klímatisztítás erősen összefonódik a karbantartási folyamattal. Karbantartás során az alábbi feladatokat végezzük el:
– klímatartó konzolok csavarjainak ellenőrzése
– rézcsövek és csatlakozásaik ellenőrzése
– cseppvízszivattyú ellenőrzése
– rezgéscsillapító gumibak ellenőrzése (szükség esetén cseréje)
– elektromos csatlakozások utánhúzása
– szűrők tisztítása
– nyomásellenőrzés
A karbantartást kollégáink dokumentálják. Klímatisztításról bővebben itt olvashat!